Óvodai csoportjainkban megvalósul a multikultúráis nevelés, a gyereknek játékos formában, a korosztályuknak megfelelő szinten tanítjuk egymás elfogadását, az alapvető emberi normákat, a segítségnyújtás és az odafordulás képességét és az empátiát. A kortárs gyermekirodalomból találtunk olyan a témához illő meséket, verseket, amelyek az eltérő kultúrákból érkező gyerekek befogadását és az integrált nevelést elősegítik.
A gyerekek nyitottságára építve a hét során az indiánok földjén kalandoztunk. A négy csoport négy törzzsé alakult: Pettyeshátúak, Feketetoll, Nagy Medvék és Vörös Mókusok. A csoportokban megelevenedtek a falvak, sátrakat állítottunk és fakockákból tábortüzeket raktunk, melyeket piros textilekkel dekorálva elevenítettük meg a tüzet. A hét során a gyerekek játéktevékenységét különböző természetes anyagok használatával bővítettük ki: állatbőrök, agancsokat, kagylók, kavicsok, tollak, termések. Ének, zene, énekes játék, gyermektánc foglalkozásaink során a gyerekek megismerték az esőbotot, a pánsípot, különböző dobokat, ritmushangszerként használtak botokat, kavicsokat. Matematikai tevékenységünk során a sok különböző anyag lehetőséget biztosított a számlálásra, halmazképzésre, válogatásra, sorminta alkotásra. Vizuális tevékenységeink során tollakból fejdíszt, fagyöngyökből nyakláncokat készítettünk, a középső és nagycsoportosok lerajzolták képmásukat. Gyakoroltuk a szövés és a fonás technikáját, ismerkedtünk a toll és bőr felhasználási lehetőségeivel. Minden gyermeknek a szülei találtak ki indián nevet, hogy még jobban beleélhessék magukat a tevékenységekbe. A hét végén tábortüzet gyújtottunk az óvoda udvarán, majd a héten tanult mondókákat, verseket elmondva egy közös tánccal zártuk a hetet.